Even voorstellen...

De Lounge[Off Topic] Voor alle onderwerpen die niks te maken hebben met Laser. Hier kan je socializen met elkaar.

Moderator: movinghead

Antworten
hobbybob
Beiträge: 51
Registriert: Fr 13 Feb, 2009 4:04 pm
Do you already have Laser-Equipment?: Yes, multiple RGB and some GB projectors, ranging from 3 to 5W
Wohnort: The Netherlands

Even voorstellen...

Beitrag von hobbybob » Fr 20 Feb, 2009 7:19 pm

Hoi,

Ik ben Hobbybob aka Dimitri en onlangs heb ik maar weer een oude hobby opgepakt, lasers.
Rond 1992 had ik een drive in show samen met een vriend en op een gegeven moment had ik een 5mW rood He-Ne buisje (Spectra Physics) met een paar gelijkstroommotortjes en 2 toongeneratoren waarmee ik grappige lissajous figuurtjes kon projecteren.
Later kocht ik een stappenmotorsturingsprint (3x woordwaarde scrabble) voor aan de pc. Erg leuk, maar niet echt snel... maar het was wel grappig.

Na in 1998/1999 daarmee gestopt te zijn, kwam er voor zo'n 2 weken terug weer zo'n idee van "het was eigenlijk best leuk" en "Wat zou er tegenwoordig op de markt zijn ?"
Galvano's, diodes....woowww er was een boel veranderd sindsdien.
Na me er in verdiept te hebben kwam ik ook met DixiScan in aanraking.
Die heeft me wat goede tips en adviezen gegeven en nodigde me ook uit om hier eens wat te posten. Dat vond ik wel een goed idee.

Ik heb inmiddels een Lasever 150mW groene DPSS laser met analoge blanking (30Khz) en Mamba Black met dongle.
Onderweg van JMLaser.com is een Easylase en ik heb een Raytrack35Plus scanner gekocht (die word a.s. dinsdag verstuurd het is in Duitsland ook Carnaval en dus maandag alles dicht...)

Daarmee wil ik gaan starten. Ik heb nog een oude 19inch flightcase die ik wat wil aanpassen zodat ik de hele boel er in kwijt kan.
Het is een huge-ass koffer, dus ik wil hem wat kleiner maken (de helft schat ik) zodat alles er inpast EN het een beetje handelbaar blijft.

Ik ben van plan mijn bouwsels hier bij te houden in het zelfbouw forum.
Verder kan ik nog tips gebruiken waar ik een goede grondplaat kan vinden (liefst omgeving midden nederland of een goede online ijzerboer).

Verder vond ik het plan van DixiScan om een meeting te organiseren wel een goede. Heel misschien (geen belofte) kan ik wel een leuke feest schuur regelen (ik denk ook dat ze 380V kracht aansluiting hebben).
Oh ja dat heet tegenwoordig 400V 3 fase.
Maar nogmaals ik zeg het heel voorzichtig.

Nou mocht je vragen, opmerkingen, tips of trucs hebben, ik hoor het wel.
Ik zal jullie ook nog wel veel vragen stellen (de eerste over mamba zit al in mijn hoofd)....

Gr
Hobbybob aka Dimitri

Benutzeravatar
dixiscan
Beiträge: 72
Registriert: Mi 02 Aug, 2006 9:04 pm
Wohnort: The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag von dixiscan » Sa 21 Feb, 2009 12:10 pm

Hi Dimitri,
Okee, je bent dus gegaan voor de RayTrack? Goede keuze en snel genoeg natuurlijk. :D
Maak ff een foto als je alle onderdelen binnen hebt. :shock:
Give me the right tools and I move the world for you.

hobbybob
Beiträge: 51
Registriert: Fr 13 Feb, 2009 4:04 pm
Do you already have Laser-Equipment?: Yes, multiple RGB and some GB projectors, ranging from 3 to 5W
Wohnort: The Netherlands

Beitrag von hobbybob » Mi 11 Mär, 2009 6:21 pm

Alles is binnen, ik vond nog een ALU tranen plaat hier in de afvalbak op werk (45x80 cm).
Na het lezen van je post had ik wel zo iets van "Hmmm, ik heb ook nog een een stukje trespa in de schuur staan, wellicht eerst daar eens de boel op opbouwen. Van de voeding bij de Lasever 150 laser werd echt verteld dat ie goed warm kon worden en dus echt op een koelplaatje moest zetten, dus wellicht gebruik ik daar een paar oude koelribben voor....

De laser werkt wel echt gaaf en had voor de test even een opgeblazen ballon ervoor gehouden, die klapt dus echt in 2 seconden ofzo.

Heb ook zo'n blueray setje binnen van Bandtled als hier in het forum te koop staat (niet te vergelijken met de Lasever natuurlijk) maar wel grappig om even op te bouwen.

Zal van de week even foto's maken en posten.

Gr.
Dimitri

laserjohn
Beiträge: 2
Registriert: So 12 Feb, 2017 12:12 am
Do you already have Laser-Equipment?: Unfortunately not yet.
Wohnort: UK
Kontaktdaten:

Re: Even voorstellen...

Beitrag von laserjohn » So 12 Feb, 2017 12:22 am

Hello allemaal! Mijn naam is John en ik ben een nieuw lied van dit forum. Ik zou graag 'hoi' zeggen.

Antworten

Zurück zu „De Lounge [Off Topic]“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste