Zelfbouw: M9024+140mW532nm+EasyLase

Algemene zelfbouw projecten – Alle soorten van zelfbouw projecten.

Moderator: movinghead

Antworten
Benutzeravatar
dixiscan
Beiträge: 72
Registriert: Mi 02 Aug, 2006 9:04 pm
Wohnort: The Netherlands
Kontaktdaten:

Zelfbouw: M9024+140mW532nm+EasyLase

Beitrag von dixiscan » Mi 09 Aug, 2006 11:18 pm

Mijn set zit ook al een tijdje in een koffer.
Lekker makkelijk mee te nemen als je ergens een kleine beamshow moet geven.

Natuurlijk begon ook mijn hobby met de MOT-set van Guido.
Binnen enkele dagen begonnen de beperkingen duidelijk te worden...
De scansnelheid is zeer beperkt en de naukeurigheid bij figuren is slecht!
Tijd voor wat beters dus.

De M6008 zou de 1e stap kunnen zijn na de MOT's maar de M9024 galvo's kan tot 30K ILDA dus snel genoeg voor figuren.
De laser is een 140mW 532nm van Lasever. Deze kan tot 30K ANALOOG blanken of de output is handmatig te regelen met een potmeter.
Als DAC heb ik gekozen voor de EasyLase van www.jmlaser.com omdat dit een betrouwbare en snelle DAC is. De DACg van Guido zit ook in de koffer, zodat ik kan schakelen tussen de 2 DAC's met verschillende software.
Ook heb ik de Safeguard gebruikt van www.medialas.com om de straal af te schakelen bij problemen. Een geschakelde voeding is gebruikt om de boel van spanningen te voorzien.
De koffer op zich is voorzien van een noodstop, 2 koelventilatoren en 4 schakeluitgangen voor bijv. een rookmachine of lampen.
Verder gebruik ik MambaBlack veel en de software van www.he-laserscan.de. Popelscan gebruik ik om snel eenvoudige beams mee te maken.Je laser synchroon laten bewegen op de muziek is helemaal super.Dit gaat met Mamba vrij eenvoudig....


Laserkoffer schuin:
Bild

Laserkoffer links:
Bild

Laserkoffer rechts:
Bild

Laserkoffer boven:
Bild



Een tweede (bijna identieke) zelfbouw is ook al bijna af:
Deze set bestaat ook uit de M9024 galvo's, DACg, 70mW groen, 130mW rood en een dichro om de stralen te bundelen tot geel.
Foto's volgen nog !
Zuletzt geändert von dixiscan am Do 17 Aug, 2006 7:36 pm, insgesamt 3-mal geändert.
Give me the right tools and I move the world for you.

Benutzeravatar
cyplex
Beiträge: 41
Registriert: Mi 22 Mär, 2006 4:34 pm
Wohnort: Enschede, The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag von cyplex » Do 10 Aug, 2006 6:06 pm

vind hem er super uitzien ondanks dat ik het niet zo met koffers heb. maar echt mijn complimenten hier voor echt een stukje strak werk.

Ben benieuwt naar de andere foto's

Beam On!

greetz CyPleX

Benutzeravatar
dixiscan
Beiträge: 72
Registriert: Mi 02 Aug, 2006 9:04 pm
Wohnort: The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag von dixiscan » Sa 12 Aug, 2006 10:08 am

Dank je voor je complimenten!

Het heeft ook even geduurd om het zo te krijgen, maar in feite is het gewoon de onderdelen verzamelen, op een alu plaat schroeven en de boel aan elkaar aansluiten.

Het 2e project zit al op de basisplaat en ik wil er nog extra functie's op hebben. Zo is het gaaf om je laser 'variabel te laten blanken'. Dit heb ik vorig jaar gezien bij MystryLand. Bij een snel gedeelte in een plaat draait de laserist aan een knop ofzo dat de laser steeds sneller gaat blanken. Het lijkt dan of de laserstraal gaat flitsen...

Ook moet er een beatindicator op komen, zodat de laser willekeurig beams laat zien op de maat van de muziek...

Wordt vervolgd!
Give me the right tools and I move the world for you.

Benutzeravatar
dixiscan
Beiträge: 72
Registriert: Mi 02 Aug, 2006 9:04 pm
Wohnort: The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag von dixiscan » Mo 21 Aug, 2006 10:18 pm

(De posts die hier stonden over EasyLase en DACg zijn verplaatst naar een andere catagorie.
viewforum.php?f=155)
Give me the right tools and I move the world for you.

Antworten

Zurück zu „Algemene zelfbouw projecten“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste